Av Johanna och Mattias . - 6 oktober 2011 15:02

OM man inte räknar med den han gjorde i magen såklart =) Vi överraskade minst sagt, min syster som blev 30 år den sista september. Blev en superlyckad resa och dessutom gick det väldigt bra med Lillen vilket var en förutsättning för att det skulle kännas bra såklart. Det bådar gott inför nästa liiite längre resa. Känns skönt att ha gjort en lite kortare först, då märker man vad man ska tänka på osv. Känner faktiskt inte att jag missade nånting :) Bra gjort tycker jag!

Nu är vi en liten bit på väg i planerandet/bokandet. Flyg t/r, första natten plus en vecka efter det är boende bokat. Hittat en hyrbil, ska boka den snart. Hittat boende även för resten men velar lite mellan två alternativ. Sen ska ju Matte, Lillen och Jag vara kvar lite till, planen är att bo i FLL då, men det tar vi sen. Huvudsaken är att allt är på sin plats när svärisarna är med =)

Hej for now !

Av Johanna och Mattias . - 9 september 2011 10:37

Hej och hopp!
Jaha det har hänt en del sen sist kan man säga =) På vår förra resa hade jag en liten bäbis i magen som nu har kommit till världen och heter Wilhelm <3 Nu är det återigen dags att damma av denna blogg för nu är en ny resa bokad :D Ja vi kunde såklart inte hålla oss iår heller utan vår lilla familj ska dra till USA denna gång! Vi gjorde ju ett stopp både ut och hem i Miami på förra resa till Mexico och vi fastnade för USA. Vi kommer att åka till Miami och resa runt lite i Florida. Tanken var att även åka till Califonien men vi tycker att det blir lite mycket för Lillen så vi sparar det till en annan gång då han är lite större. Så nu är det bokat 3,5 vecka för att se Florida lite mer än sist :D Mysigt ska det bli. Vi kommer att vara borta 6nov - 1dec, skönt i vintermörkret - bästa tiden enligt oss! Dessutom fyller Mattias Pappa år och vi ska fira honom genom att ta med båda svärisarna under två veckor, kommer bli super! Ska flyga SAS och American Airlines denna gång, med byte i USA, spännade :) Har fått bekräftat en babykorg till Wilhelm, känns bra, hoppas att han inte kommer vara för lång bara, maxvikten är det inga problem med vilket är huvudsaken, och hur ofta ligger en bäbis raklång?

Ciao så länge!

Av Johanna och Mattias . - 21 november 2010 12:38

Hej alla,

nu har vi varit hemma drygt en vecka och nej jetlaggen har inte lagt sig helt.. Jobbade kväll fredag och lördag så då kom man ju tillbaka till det gamla igen. Men det kommer att ordna upp sig. Tänkte lägga upp lite bilder på oss som vi tog någon dag innan vi åkte hem. Så detta inlägg blir som the topic säger: EGO. Innan har vi mest ägnat åt bilder/film på våra vänner djuren =)

Alla kort är tagna vid vårt hotell och det var precis så underbart som det ser ut.

Johanna & Mattias

Av Johanna och Mattias . - 5 november 2010 22:49

Helluuu !

Vi är rätt aktiva denna veckan, det beror på att vi har hyrt bil och vill därför passa på att göra lite utflykter.

Härom kvällen så hade de en tävling här på hotellet, de spelade en snutt på antingen en låt eller en tv-serie, antingen som den ska låta eller "förvrängd". Ja detta var ju verkligen våra ämnen, jag med låtar + vem som sjunger och Matte som är expert på tv-serier och filmer. Vi vann stort :D Vi visste mycker mer om serier från USA än amerikanerna själva haha. Efteråt trodde de att vi hade fått ta del av facit eftersom vi var så duktiga, jag håller på att de var väldigt avis jag :D Hur som helst så vann vi, det var trevligt :D

Lite bilder då, vi har varit på XCaret som är en stor park, en ihopblandning av strand, zoo, show och grottsnorkling.

Självklart är Matte framme med kameran när vi gick förbi alla fina djur =) Här flamingos.

Jag försökte prata med dessa papegojor, men de vägrade svara, inte ens när jag försökte prata spanska med dem. De skrek mest =)

VI hittade en liten Bambi <3

Tapir, förstår inte vad de ska med den där långa näsan till..

Denna jaguar glodde på oss är vi satt och åt lunch.

På kvällen var det en superhäftig show med 260 pers som deltog!

Här är scenen innan det började..

Denna "aktivitet" är tydligen en tradition från Maya-tiden, ser väldigt otäck ut, hoppas ni har ett rejält risktillägg..

Detta var utanför showen, utklädda till Maya-indianer.

Igår var vi och snorklade i en "cenotes" alltså en grotta som är helt naturlig. Supercoolt.. Mattias har dykt ett par gånger i dem. Idag på 41 meters djup, ett av hans mest häftigaste dyk..

Här är receptionen på vårt hotell :)

..och i detta "hus" i trädgården sitter jag och bloggar :) Antar att du känner igen dig Mamma?

Slutligen en elefant, men den är gjord av handdukar, tyckte iaf den var fin och var värd lite dricks :) Dagen efter hade hon som städar förstört den och gjort någon slags dinosaurie, den var inte alls lika fin..

Vi har börjat att fundera på vad vi ska åka nästa gång.. Det känns som att vi snart har sett alla djur i världen. Inte safari i Afrika dock. Det får nog bli en roadtrip i USA nästa gång tror vi, med eller utan djur :)

6 dagar kvar i detta fina paradis.. Det är med blandade känslor vi kommer att lämna det, vi har så mycket att se fram emot när vi kommer hem, så det kommer känns bra att resa hem också :) Kommer sakna värmen mest och myggen minst!

Kramar!

Av Johanna och Mattias . - 3 november 2010 01:29

Tjoho!

Som jag nämnde igår så var vi på en vattenpark igår, tänkte dela med oss av ett par bilder. De hade mycket skoj där! Man snorklar i en lång flod, i grottor och vandrar i djungel, allt är i naturlig miljö, så alltså inga uppbyggda sjöar.

Här är ett par sjö-kossor som  är väldigt kärleksfulla med varandra, såg ut som de pussades. Stora som as var de kan jag säga.

Sen såg de ut som de hade gristrynen när de gick upp till ytan ibland för att hämta luft, såå gölliga!

Fanns underbara delfiner! Man fick bada med dem, men jag kan inte det just nu, får bli vid ett annat tillfälle.. Här fånga vi den på bild när den hoppade högt.

Här åkte vi gummiring-båt på floden, det var roligt, Matte paddlade och jag slappade ;)

Snorkling i en av grottorna! Det var väldans stora fiskar där inne. Superhäftigt!

Mattias blev en hjäte också på köpet. Det var en Mamma och hennes lilla flicka som välte med sin lilla båt en bit från oss och Mamman började tokskrika på spanska så Mattias flög i vattnet och hämtade hennes lilla dotter, varken hon eller Mamman kunde simma så de hade tokpanik, toppen. Tjejen ville absolut inte släppa Mattias hals utan han fick simma med henne in till land sen ut igen och hämta Mamman som höll sig fast i deras båt. De var oerhört glada och visste inte hur de skulle tacka, jag grinade nästan först för att jag blev så rädd sen för att jag blev så stolt över min Darling :D Slutet gott allting gott blev det i alla fall!

Nu blir det mat, mumma! Detta "altare" har de gjort som står i restaurangen, det är nämligen en stor helgdag i Mexico idag, de hedrar de döda men gör det inte genom att vara ledsna och sitta tysta utan hedrar dem genom att laga speciell mat och festar. Det bästa tycker vi är en sorts sockerkaka som man dricker varm choklad till, toppentradition tyckte vi.

Imorgon ska vi till ett ställe som heter XCaret, det är en sarlig blandning av snorkling, olika djur och folklore dans, ja det ska bli spännande.

Nu middag!

Varma kramar från Mexico.