Alla inlägg under oktober 2009

Av Johanna och Mattias . - 25 oktober 2009 13:58

Hej alla,

nu har jag fixat vår blogg och tanken är att vi ska rapportera ifrån Australien där vi ska vara i nästan åtta veckor.

De första fyra veckorna är det jobb i Sydney och då kommer vi förhoppningsvis kunna blogga lite på kvällar/helger :)


Min todo lista inför denna trip är lång och jag har verkligen haft andan i halsen. Denna resa blev liksom bestämd lite tätt inpå. Men bara vi får allt på plats så kommer det bli toppen! Denna helg har varit i städningens tecken, iaf mest för mig. Hela lördagen städade jag vår lägenhet, tanken var att Matte skulle städa också men han jobbade mellan kl 11:00 och till 03:00 på natten stackarn...=S Han hade jourhelg för första gången på sitt jobb och alla har sagt att det minsann var jättelugnt att ha jour, men ja så blev det inte... Idag har det varit städdag i vår förening så då blev det lite mer skrubbande, men nu är det iaf gjort :)


Av en slump så ska vi även hyra ut vår lägenhet i andra hand, en kollega till min syster behövde lägenhet exakt när vi är bortresta så ja varför inte...Föreningen ska bara godkänna dem så är saken biff. Man är ju lite nervös över att ha okända personer i sin lya som man är väldigt rädd om men de verkade väldigt trevliga och ordningsamma så vi hoppas att allt ska gå bra :) 


Igår hade vi min syster E och hennes S här på besök, mycket trevligt att träffa dem och bara hänga lite :) Helt otroligt nog så kände jag mig inte som en urvriden disktrasa kl 21:30 som jag annars brukar göra. Vi åt hämtmat och gjorde sen smarrig efterrätt mmmmumma :) 


Nu ska vi snart åka iväg med Mattes MC, den ska han förvara hos en kollegas föräldrar, stor tack till min goa kollega K och hennes föräldrar såklart :) Otur nog så regnar det, men vi lär fixa detta idag..får bli en mycket lugn körning av min Älskling...


Over and out!


//Johanna 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards