Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Paradise.

Av Johanna och Mattias . - 20 oktober 2010 17:44


Paradise
Vi heter Johanna och Mattias och vi har hittat till paradiset.
Åh vad det är underbart här.. Sitter just nu på vår balkong och beundrar 
det turkosa havet!
Det var supertrevligt att åka runt lite i Florida, vi är glada att vi tog beslutet att göra ett stopp.
Miami var galet, vi bodde mitt på någon slags partygata mitt i stan vid South Beach. Receptionen var stolta att kunna ge oss en mängd
massa erbjudanden om VIP här och var och fria drinkar när vi checkade in. Men vi var helt slut och tog bara snällt emot vårt
rum och gick och köpte snacks och något att dricka och däckade i den stora speciella sängen i ummmm vitt läder. Coolt rum kan jag säga, 
speglar överallt varav en i svart läder vid sängen haha. Duschen var också omringad av speglar, kändes som att någon glodde på mig hela tiden. 
(Key West)
Innan vi skulle åka till flygplatsen dagen efter lånade vi cyklar och tog oss en sväng i stan och ut på Miami South Beach. Det var roligt men tokhett. Vi tror att
vi lyckades följa trafikreglerna något sånär, ingen tittade snett på oss i alla fall. Vi pausade på ett café där Matte beställde en öl och fick en öl och jag 
beställde en Fanta och fick någon slags apelsinsaft, gick bra det med. Vi delade (som tur var) på en cheesecake, har inte lärt oss än att allt ärtbart man beställer 
är som sagt av storlek XXL.
(bild Cykel + Strand)
Jag tänkte på Mamma när vi såg tre lamborghini på tre minuer. 
Bara massa häftiga bilar, förstår inte hur man törs köra med dem i den trafiken..iofs de har väl råd att köpa en ny om en går sönder :)
När det var dags att åka från USA och till Mexico var vi på flygplatsen i god tid, ja lite väl god tid kan jag säga. Men vi skulle lämna bilen osv, ville
ha god marginal. Men att komma ut ur USA kändes som att de sparkade ut en jämfört med att komma in. Tur att vi bokade om  till det tidiga flyget på hemvägen känner jag..
I och för sig kanske det tar lite kortare tid att berätta vad man ska göra i USA då eftersom vi ska hem samma kväll, blir spännande. Men det är lååångt dit 
som tur är.
Eftersom vi inte var ikapp med jetlaggen när vi var i 
USA så hjälpte det inte att det blev en timma till i tidsskillnad. Så nu däckar
man 21:00 och vaknar typ 05:00-06:00, tur att frullen öppnar 07:00 så man får äta :) I morse var
Matte uppe och fotade soluppgången, jag pallade inte att ta mig ur sängen. Tur var väl det
eftersom han hittade 10 döda sköldpaddebäbisar som hade kläckts och inte hittat till havet...
mitt hjärta blöder =( Förhoppningsvis hittade de 20 andra rätt.
(bild soluppgång + turtlenest)
Igår var vi på stranden hela dagen, det var jättehärligt väder och vattnet är varmt, ja så varmt
att kruk-Johanna tycker att det är varmt. Matte snorklade och såg en as-stor barracuda, över en meter..
Det är en stort korallrev precis utanför vår strand, det är helt underbart, mest för att Matte stortrivs 
och skulle aldrig bli rastlös här :) Själv låg jag mest i solstolen, har läst ut en bok redan, gick fort, men vi
har med oss en trave, vi kommer att ha massa tid att läsa, fasen vad skönt :D
(bild hängmatta + frukostbild)

Vi heter Johanna och Mattias och vi har hittat till paradiset. Åh vad det är underbart här.. Sitter just nu på vår balkong och beundrar det turkosa havet!


Det var supertrevligt att åka runt lite i Florida, vi är glada att vi tog beslutet att göra ett stopp. Miami var galet, vi bodde mitt på någon slags partygata mitt i stan vid South Beach. Receptionen var stolta att kunna ge oss en mängdmassa erbjudanden om VIP här och var och fria drinkar när vi checkade in. Men vi var helt slut och tog bara snällt emot vårtrum och gick och köpte snacks och något att dricka och däckade i den stora speciella sängen i ummmm vitt läder. Coolt rum kan jag säga, speglar överallt varav en i svart läder vid sängen haha. Duschen var också omringad av speglar, kändes som att någon glodde på mig hela tiden. 


Key West.

  


Innan vi skulle åka till flygplatsen dagen efter lånade vi cyklar och tog oss en sväng i stan och ut på Miami South Beach. Det var roligt men tokhett. Vi tror att vi lyckades följa trafikreglerna något sånär, ingen tittade snett på oss i alla fall. Vi pausade på ett café där Matte beställde en öl och fick en öl och jag beställde en Fanta och fick någon slags apelsinsaft, gick bra det med. Vi delade (som tur var) på en cheesecake, har inte lärt oss än att allt ärtbart man beställer är som sagt av storlek XXL.


Cykeltur på Ocean Drive.


  


Miami South Beach.

  


Jag tänkte på Mamma när vi såg tre lamborghini på tre minuer. Bara massa häftiga bilar, förstår inte hur man törs köra med dem i den trafiken..iofs de har väl råd att köpa en ny om en går sönder :)


När det var dags att åka från USA och till Mexico var vi på flygplatsen i god tid, ja lite väl god tid kan jag säga. Men vi skulle lämna bilen osv, ville ha god marginal. Men att komma ut ur USA kändes som att de sparkade ut en jämfört med att komma in. Tur att vi bokade om  till det tidiga flyget på hemvägen känner jag..I och för sig kanske det tar lite kortare tid att berätta vad man ska göra i USA då eftersom vi ska hem samma kväll, blir spännande. Men det är lååångt dit som tur är.


Eftersom vi inte var ikapp med jetlaggen när vi var i USA så hjälpte det inte att det blev en timma till i tidsskillnad. Så nu däckar man 21:00 och vaknar typ 05:00-06:00, tur att frullen öppnar 07:00 så man får äta :) I morse var Matte uppe och fotade soluppgången, jag pallade inte att ta mig ur sängen. Tur var väl det eftersom han hittade 10 döda sköldpaddebäbisar som hade kläckts och inte hittat till havet...mitt hjärta blöder =( Förhoppningsvis hittade de 20 andra rätt.


Soluppgång i Akumal vid vårt hotell.

  


Igår var vi på stranden hela dagen, det var jättehärligt väder och vattnet är varmt, ja så varmt att kruk-Johanna tycker att det är varmt. Matte snorklade och såg en as-stor barracuda, över en meter..Det är en stort korallrev precis utanför vår strand, det är helt underbart, mest för att Matte stortrivs och skulle aldrig bli rastlös här :) Själv låg jag mest i solstolen, har läst ut en bok redan, gick fort, men vi har med oss en trave, vi kommer att ha massa tid att läsa, fasen vad skönt :D


Vi gillar vår frukost-"matsal", så här ser den ut  :)
  

Gulligt.

  


Här är precis utanför vår lunchrestaurang <3



Nu ska vi fortsätta att göra typ ingenting :) Dvs lägga oss på stranden!


Stor kram från oss! 


 
 
Emma

Emma

21 oktober 2010 06:59

Hej goingar!

Nu har jag äntligen hittat er blogg och läst ifatt alla inläggen. Jag letade som en tok på resdagboken.se, utan att ha en tanke på att det var bloggplatsen er gamla blogg fanns.

Ni verkar ha det helt underbart! Ni måste vara på plats när äggen kläcks och hjälpa sköldpaddsbebisarna att hitta till havet. Jag blev också ledsen när jag läste det :(. Stackars törtlar!

Här hemma har vi börjat vår resa mot Fryspunkten. Igår kändes det nära när det ångade ur truten varje gång man andades och skelettet skakade inne i kroppen.

Fortsätt att ha det helt underbart. Det ska bli kul att läsa vidare om era veckor i Paradiset.

Massa kramar från systern/svägerskan

http://emmaostlind.pengakoll.nu

Johanna och Mattias .

21 oktober 2010 22:32

Hej Sistöör!
Ja men idag kom de människor från Eko centret och räddade en hoper, asså sköldisar är så söta så det är inte klokt. Ojdå är det så kallt, här är det väldigt varmt och skönt :)

Ska lägga in ett inlägg till nu.

Stor kram till er båda!

 
Ingen bild

kristin (på jobbet)

21 oktober 2010 08:24

Hej! Kul att höra att ni har det underbart i paradiset, för av bilderna att dömma verkar det vara där ni är :) Sköt om er och njut vidare!

Johanna och Mattias .

21 oktober 2010 22:28

Tack Kristin! Vi har det underbart, hälsa alla i DK-teamet :)
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 6 oktober 2011 15:02

OM man inte räknar med den han gjorde i magen såklart =) Vi överraskade minst sagt, min syster som blev 30 år den sista september. Blev en superlyckad resa och dessutom gick det väldigt bra med Lillen vilket var en förutsättning för att det skulle kä...

Av Johanna och Mattias . - 9 september 2011 10:37

Hej och hopp! Jaha det har hänt en del sen sist kan man säga =) På vår förra resa hade jag en liten bäbis i magen som nu har kommit till världen och heter Wilhelm <3 Nu är det återigen dags att damma av denna blogg för nu är en ny resa bokad :D Ja...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards