Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Vinter.

Av Johanna och Mattias . - 25 oktober 2010 17:19

Hejsan!

Eftersom vi är svenskar så pratar vi såklart väder med allt och alla. Men de verkar inte förstå vad jag pratar om här. Vi tycker det är väldigt varmt och skönt och häver i oss vatten, medans de som bor här tycker det är kallt, det är ju VINTER nu. Jaaaaa att jag inte fattade det, det är ju faktiskt bara 30 i skuggan typ. Tjejen i receptionen har till och med fått en vinterförkylning... Jag är facinerad, vad skulle hända med flicktrasan om hon kom till Sverige på vår vinter? Hon skulle nog inte överleva.


Det som är positivt med vintern är att man slipper alla mygg, de älskar av någon anledning mitt blod. Matte har fått ungefär 150 myggbett och de ser ut som små små fluglortar, de kliar inte ens! Varför blir mina stora som femkronor och kliar till det blöder, kliar lite till och blöder lite till? Dessutom får jag dränka in mig i oootroligt väldoftande myggspray om kvällarna. Sååååå ja det var dagens sjukt stora I-landsproblem :P För att inte tala om hur jobbigt det är att välja vilken solstol man ska ta på stranden, den är nästan värre. Hahaha, nu ska jag nog göra någon nytta! Blir nog att spela lite pingis eller beachvolleyboll =)


Hej hopp!




 
 
Emma Östlind

Emma Östlind

27 oktober 2010 13:48

Myggpuckon! Samla dom allihopa i en burk och släpp ut dem i den svenska vintern när ni kommer hem. Då får dom vad dom tål!

Tigerbalsam hjälper mot klådan. Tycker jag i alla fall.

kram kram

http://emmaostlind.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 6 oktober 2011 15:02

OM man inte räknar med den han gjorde i magen såklart =) Vi överraskade minst sagt, min syster som blev 30 år den sista september. Blev en superlyckad resa och dessutom gick det väldigt bra med Lillen vilket var en förutsättning för att det skulle kä...

Av Johanna och Mattias . - 9 september 2011 10:37

Hej och hopp! Jaha det har hänt en del sen sist kan man säga =) På vår förra resa hade jag en liten bäbis i magen som nu har kommit till världen och heter Wilhelm <3 Nu är det återigen dags att damma av denna blogg för nu är en ny resa bokad :D Ja...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards