Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Xel-Ha + Hjälte

Av Johanna och Mattias . - 3 november 2010 01:29

Tjoho! 

Som jag nämnde igår så var vi på en vattenpark igår, tänkte dela med oss av ett par bilder. De hade mycket skoj där! Man snorklar i en lång flod, i grottor och vandrar i djungel, allt är i naturlig miljö, så alltså inga uppbyggda sjöar.


Här är ett par sjö-kossor som  är väldigt kärleksfulla med varandra, såg ut som de pussades. Stora som as var de kan jag säga.


  

Sen såg de ut som de hade gristrynen när de gick upp till ytan ibland för att hämta luft, såå gölliga!


  


Fanns underbara delfiner! Man fick bada med dem, men jag kan inte det just nu, får bli vid ett annat tillfälle.. Här fånga vi den på bild när den hoppade högt.


  

Här åkte vi gummiring-båt på floden, det var roligt, Matte paddlade och jag slappade ;)


  

Snorkling i en av grottorna! Det var väldans stora fiskar där inne. Superhäftigt!



Mattias blev en hjäte också på köpet. Det var en Mamma och hennes lilla flicka som välte med sin lilla båt en bit från oss och Mamman började tokskrika på spanska så Mattias flög i vattnet och hämtade hennes lilla dotter, varken hon eller Mamman kunde simma så de hade tokpanik, toppen. Tjejen ville absolut inte släppa Mattias hals utan han fick simma med henne in till land sen ut igen och hämta Mamman som höll sig fast i deras båt. De var oerhört glada och visste inte hur de skulle tacka, jag grinade nästan först för att jag blev så rädd sen för att jag blev så stolt över min Darling :D Slutet gott allting gott blev det i alla fall!


Nu blir det mat, mumma! Detta "altare" har de gjort som står i restaurangen, det är nämligen en stor helgdag i Mexico idag, de hedrar de döda men gör det inte genom att vara ledsna och sitta tysta utan hedrar dem genom att laga speciell mat och festar. Det bästa tycker vi är en sorts sockerkaka som man dricker varm choklad till, toppentradition tyckte vi.


 


Imorgon ska vi till ett ställe som heter XCaret, det är en sarlig blandning av snorkling, olika djur och folklore dans, ja det ska bli spännande.


Nu middag! 


Varma kramar från Mexico.

 
 
Emma Östlind

Emma Östlind

3 november 2010 06:33

Hej hjältar!
Jag kan inte låta bli att undra över hur man kan ge sig ut på vatten utan att kunna simma. Man kan ju inte alltid förlita sig på att någon svensk hjälte som Mattias ska dyka upp varje gång. Men superbra gjort! Det var dagens goda gärning!

Vad roligt att sjökossorna vände sig om för att visa gristrynet samtidigt! Kul bild! Låter som om ni har det jättebra!

Ta hand om er! Vi ses snart!

Kram från Emma

http://emmaostlind.pengakoll.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 10 november 2011 14:24

http://imattias.se/blog/

Av Johanna och Mattias . - 6 oktober 2011 15:02

OM man inte räknar med den han gjorde i magen såklart =) Vi överraskade minst sagt, min syster som blev 30 år den sista september. Blev en superlyckad resa och dessutom gick det väldigt bra med Lillen vilket var en förutsättning för att det skulle kä...

Av Johanna och Mattias . - 9 september 2011 10:37

Hej och hopp! Jaha det har hänt en del sen sist kan man säga =) På vår förra resa hade jag en liten bäbis i magen som nu har kommit till världen och heter Wilhelm <3 Nu är det återigen dags att damma av denna blogg för nu är en ny resa bokad :D Ja...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards