Alla inlägg den 17 november 2009

Av Johanna och Mattias . - 17 november 2009 11:47


Vi har ju verkligen förstått att det inte är länge kvar alls tills vi ska gå på semester. Det känns redan som att man är på semester fast man jobbar åtta timmar om dagen. Är inte det lyx så säg?

Det som är klart är i alla fall att det kommer att bli en roadtrip mellan Cairns och Brisbane. Vi tror på den! Så nu är planeringen i full gång, vi vill ju inte ge oss ut på roaden och inte veta ett skvatt vart vi ska. Min annars så icke planerande sambo har verkligen dragit sitt strå till stacken, eller ja dragit alla strån till stacken och googlat som bara den. Ja vi får se hur det kommer se ut, jag återkommer i ärendet.

NU är det ju Sydney som gäller ett tag till. Har jag sagt vilken otroligt trevlig stad det här är? Ja det har jag nog men det kan sägas igen. Alla som har höjt den till skyarna har haft rätt. Idag tog vi en liten strostur i City och kikade i lite affärer, inköpen bestod av varsin tröja, ett topspaket, frukt och mjölk, vi har nöjda med våra fynd :P Det blev tjocktröjan på för oss båda (ja till och med för Matte) då det var en riktig köldknäpp här idag med endast 20 grader.


Helgen då, jo den var späckad med trevliga händelser. Fredagen var lugn och fin med vin på en solig ballis och god mat hemma. Lördagen tänkte vi inta Bondi Beach, så vi gick och köpte bussbiljetter för att ta oss ut dit, tyvärr gick bussen sönder så vi fick gå en bra bit, men vi var glada ändå. Vi fick ju se en trevlig loppmarknad på vägen, de hade bl a tält och kastruller, precis vad vi är ute efter. Väl framme så var det ju såklart värt denna extra promenad, stor fiiin maffig beach. Me like! Matte badade i de stora vågorna men jag doppade tån sen var jag nöjd, svinkallt. Ja jag är jättekrukig.


Söndagen var vi på en heldagsutflykt. Vi åkte buss söder ut till Jarvis Bay mot en båt som skulle ta oss ut på dolphin watch. Vi hade tur och såg valar också, en mamma med sin baby som lekte en bit från vår båt, det var fantastiskt att se, vi har aldrig sett valar förut. Synd att vi inte fick med vårt objektiv för närbild, då hade vi kunnat fått till lite coola bilder då de hoppade ovanför ytan en del.


Sen har jag funderat lite på varför de skriver stort på övergångsställen LOOK RIGHT och LOOK LEFT, är det för att de själva inser att det inte är riktigt rätt med vänstertrafik? Det står ju likadant i London, en teori någon? Sen undrar jag varför vår stekpanna här är jättestor och stekspaden är stor som en högrep, medans spisplattorna är jättesmå att det nästan går åt två plattor att steka köttfärsen i?

Som Ni märker har man inte så mycket bekymmer här i No worries land, då får man liksom tid till att fundera på dessa fullständigt onödiga saker som man aldrig skulle fundera på hemma Glad


Kommer mer bilder snart, nu är det nattinatt från oss.


//J & M

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards